IX - Javea; Valencia

P, Okt. 17 (Reisi 11. päev).




Hommikusöök on kodune ja juttu jätkub kauemaks, no peaaegu lõunani. Me ei ole näost näkku näinud üle kahe aasta, tuleb kõik jutud ära rääkida, mis rääkimata on. Viirus pakub palju kõneainet, poliitika muidugi, kõiksugu vandenõuteooriad, keskkonnateemad, jne, jne, jne. Hommikul on hea lobiseda, kokteil veresoontes on unega värskeks saanud ja mõistust ja mõtteteravust jätkub piisavalt, et paar tundi elektronidel ajukäärudes ringi siblida lasta. Et kuidas siis siinkandis elu on? Üldiselt ei ole viga! Kliima on super, hispaanlased on chillid, süüa-juua jätkub - no mis sa veel oskad tahta :)





Peale kiiret jalutuskäiku Javea's (täiesti inimtühi on vihmase ilmaga kõik), E&P kutsuvad meid lõunale restos "el Gaucho", Argentiina restoran ja olla väga hää. Nii sünnibki, poole kahe paiku oleme näljastena laua taga. Road olid tõesti maitsvad, pakuti mitmeid vahepalasid, magustoit oli meeldiv, kohv samuti maitsev. Teenindus kena, ehk siiski veidi uimasevõitu. Javeas olla üle 300 söögikoha (? ei ole kontrollinud seda väidet), ja vaid 4-5 olla väga-väga head (= kui tahad löögile saada, tuleb koht ette broneerida).















Ilm on täna vihmane ja "külm" (hmm, 20c, mõnus soe seega), kohalikud pidavat nii kehva ilmaga kusagil keldris veini tinistama, puhvaikad ja vatitekid kihtidena ümber. Päeva läbisõit 0km (sõitsime võõrustajate kulul terve päev :P Äge auto oli, vaat selline punane ja kiire :) )








.


E, Okt 18 (Reisi 12. päev)


Reisi viimane päev! Õhtul juba lennukile Alicantest.


Hommikul serveerib pererahvas meile veel hommikusööki. Saksa leib (tume, kuid veidi heledam, kui Eesti must leib), või, juust, kahte sorti moosi, ja muidugi cafe con leche. Päris selline omapärane uba on neil, üsna tume röst, veidi tubakase maitsega. Kusagil tunnikese ajame juttu, siis pakime asjad ja hakkame liikuma.


Suund on Valencia poole ja teekond läheb ladusalt.. ilm on jälle suviselt soe, 25-26c, päikeseline. Calatrava suurteose juures on esimene peatus - uurime, kas (nüüdseks juba 20a vanad) valged hooned on alles: kunsti ja teaduste linn (the City of Arts and Sciences). On alles küll ja säravad sama ilusasti kui muiste. Rahvast on jalutamas päris palju, inimesed on rõõmsad ja siblivad ühest hoonest sisse, teisest välja.

























Peale pooletunnist jalutuskäiku suurepärase arhitektuuri vahel peatume veelkord kaubanduses - Bonaire keskus Valencias. Senikülastatutest on see kõige meeldivam (Nevada keskus Granadas oli ka täitsa ok).





Ca kaks tundi on Alicantesse sõita, nii et stardime peale tunnikest ostukeskuses (BonAire **** Valencia - kindlalt kõige ägedam ostukeskus, peale Granadas asuvat Nevada't). Viimane cafe con leche kerre ja Fiat 500x käivitub selle reisi viimaseks, otsustavaks distantsiks. Teekond on sujuv, enne rendiauto tagastamist on tankimine, siis juba autot üle andma.





Mingi põrkest lambapea-agressor läkitatakse leti tagant meile kaela - kes püüab vigu leida auto juures ja jaurab niisama mõttetult, eesmärgiga meilt veel rohkesti raha kätte saada. Kuna auto on ok, siis kisendab ta meeleheitlikult - aga te sõitsite rohkem, kui lubatud! Trahv kaks eurot ühe kilomeetri kohta. Me vastu, et sa lepingut ikka vaatasid? Tüüp vahutas ja vahutas, aga mustvalgelt oli kirjas umlimited km - nii et ei mingit trahvi. Rendifirmat VictoriaCars muidugi enam ei kasuta (kahju, siiani eeskujulik kogemus nendega).


Auto iseenesest oli ju äge, aga .. üldse ei liikunud, mootor vabalthingav 1.4L, 81kw ?? pikkadel tõusudel mägedes kiirus lihtsalt langes ja pidi käike üles lappama. Ja käike on ainult viis - nii et 130kmh sõites on pöörded 4000 lähedal = keeris bensupaagis. Panin kiirelt ka guuglisse, et mida siis 500x arvatakse - ega midagi väga ei arvata, nii et läheb Fiati rappasõitude järjekordsess ritta. 500x välimus on ju täitsa ok, ja mõte teha väikest linnadziipi ka ok, aga no see mootor.. muruniitjale sobiks see paremini, võibolla ka väiksemale aiatraktorile. Õudne.


No igatahes - lennujaamas oleme õigeaegselt, turvaväravatest läbi, paarkümmend minutit jääb aega värava avanemiseni. Ryanairil on diil Lauda Air'iga, vähemalt Austria ja Hispaania vahel. Väga täpne väljumine on taas, minutipealt liigub lennuk paigast, Austria värk ma ütlen. Viimane tükike Hispaania mandrit paistab aknast - justnimelt Javea asula enda veidi väljaulatuva poolsaarega. Viinis tuleb öö lennujaamas veeta, nüüd vähemalt teame, mis meid ees ootab.


Päeva läbisõit ~320km. Kokku läbitud ca 2500km. 






Comments

Popular posts from this blog

VI - Sevilla

V - Bolonia

X - Midagi kokkuvõtteks ka?